jump to navigation

Tes Kepribadian (Instan) December 3, 2013

Posted by mbintanghp in 'curhat', interest.
Tags: , ,
5 comments

ehm!!,,

.
entah kenapa sekarang lagi semangat ngeblog lagi, sesuai nama blog saya ini : .ingin.ngeblog.lagi. – setelah sekian lama *tarakdungces
.
dibanding dulu fitur-fiturnya wordpress udah jadi lebih lengkap, salah satunya yang baru adalah ada tombol “Random Post”.. coba klik, dan yang muncul ni postingan https://mbintanghp.wordpress.com/2008/12/17/my-personality-test/
.
person multiple
.
hoo.. tentang tes kepribadian.. terus pas ngeliat lagi hasilnya, 84% “extraverted”, 16% “introverted”, wattt?? :)) ini postingan tahun 2008 sih (wow lima tahun yang lalu), tapi rasanya saya ga inget pernah mikir kalo saya tu ekstrovert -,-  (more…)
Advertisements

Suarez “versus” Evra February 13, 2012

Posted by mbintanghp in interest, somethin' stupid.
Tags: , , , ,
2 comments

ehm!!,,

 

Suarez agreed with Mr Evra that they spoke to each other in Spanish in the goalmouth. When Mr Evra asked why he had kicked him, Mr Suarez replied that it was a normal foul and shrugged his shoulders. Mr Evra then said that he was going to kick Mr Suarez, to which Mr Suarez told him to shut up. As Mr Kuyt was approaching, Mr Suarez touched Mr Evra’s left arm in a pinching style movement. According to Mr Suarez, at no point in the goalmouth did he use the word “negro”. When the referee blew his whistle to stop play, Mr Evra spoke to Mr Suarez and said (in English) “Don’t touch me, South American”. Mr Suarez replied “Por que, negro?”. He says that he used the word “negro” in a way with which he was familiar from his upbringing in Uruguay. In this sense, Mr Suarez claimed, it is used as a noun and as a friendly form of address to people seen as black or brown-skinned (or even just blackhaired). Thus, it meant “Why, black?” Mr Suarez maintained that when he said “Por que, negro?” to Mr Evra, it was intended in a conciliatory and friendly way.

– Taken from FA’s statement.

So in the beginning they were talking in Spanish eh? (more…)

Screwed October 25, 2010

Posted by mbintanghp in interest.
Tags: , , ,
3 comments

Leonard : “All right, well, let me see if I can explain your situation using physics. What would you be if you were attached to another object by an inclined plane wrapped helically around an axis?”

Sheldon : “Screwed.”

Leonard : “There you go.”

My Plurk November 7, 2009

Posted by mbintanghp in interest.
Tags:
7 comments

ehm!!,,

well guys..

this is a big decision…

.
.
.

because we all live to love each other,,

because we all were born under the very same sky,,

because we inherit the spirit of our great predecessors,,

because we dont want the children to suffer anymore,,

because we put our hopes on humanity,,

.

and

.

in order to regain my consciousness and super power,,

in order to defeat the enemy of the state,,

in order to expand my existence in the whole world,,

in order to restore my domination on earth,,

in order to bring peace to the universe,,

.
.
.
.
.

so..

this is it..!!

(more…)

lombok i’m in love :)) September 6, 2009

Posted by mbintanghp in interest.
Tags: , , , , ,
11 comments

ehm!!,,

tadi siang pas liat koran, baca artikel tentang wisata di Gili Trawangan, salah satu pulau di kepulauan Gili, 3 pulau kecil di sebelah barat laut pulau lombok..

~hmmm.. langsung sy inget ama saya punya kepengen backpack travelling ke bali + lombok >:)

lombok..!! :D

lombok..!! :D

berkat tu artikel jadilah saya iseng nyari info wisata ke lombok.. beberapa objek yang kira-kira menarik :

> pantai senggigi

salah satu objek wisata utama di lombok.. wajib didatengin..hehe

senggigi senja

senggigi senja

> pantai kuta

Kuta ga cuma di bali tnyata.

Pantai Kuta

Pantai Kuta

> gili trawangan, gili meno, gili air

3 pulau di sebelah barat laut pulo lombok.. mantap tampaknya..

3 gili

3 gili

(more…)

This Summer’s Movies August 15, 2009

Posted by mbintanghp in interest.
Tags: , , ,
6 comments

ehm!!,,

seperti biasa, summer adalah saatnya film-film bagus bermunculan,, ini dia beberapa film yang saya tonton di Juni-Juli-awal Agustus ini :D

Transformers 2

TransformersRevengeOfTheFallensalah satu sekuel yang paling ditunggu, dengan trailer dan teaser yang dah bikin kita ngiler abis.. dan setelah nonton, wiih 2,5 jam,, puas lah bo,, haha..
sayang aja endingnya asa gimanaa gitu..

Star Trek

movie startrekhohoho dah lama lama lama banget g denger kabar ni film.. rasanya trakir y pas SD.. dan begitu tau nongol di bioskop, langsung ngebet :D
cerita yang ditampilin tetep bisa diikutin bahkan ama yang baru pertama kali nonton.. sayang di prolognya tu cuma prolog cerita ni film, bukan prolog umum star streknya.. cmiiw.. tapi secara keseluruhan, mantab suratab!! hehe..

Ice Age 3

biar g nonton prekuelnya, ni film tetep mantep buat ditonton.. cukup sukses bikin ngakak.. (more…)

My Wish Part III – Liverpool’s Jersey August 13, 2009

Posted by mbintanghp in interest.
Tags: , , , ,
1 comment so far

ehm!!,,

seumur-umur baru sekali beli kaos bola.. itu juga pas masih SD, kelas 5 ato 6,, waktu itu beli kaos The Reds’nya Owen.. no punggung 10.. tapi ya bukan yang ori.. da kaos jang budak ieu =p

nah!,,

sekarang dengan semakin pesatnya kemajuan kostum-kostum Liverpool, terang aja bikin si saia ini makin ngiler bin ngidam :((

mari kita tilik sejenak :

.

home

01/02 home

01/02 away

01/02 away

02/03 home

02/03 home

03/04 away

03/04 away

04/05 home

04/05 home

(more…)

harga Nokia E52 August 7, 2009

Posted by mbintanghp in interest.
Tags: , , , , ,
24 comments

ehm!!,,

pengen menyambung tulisan saya sebelumya nih, tentanng perbandingan 3 hape Nokia (E52, E55, ma 5630),,

dan sekarang, akhirnya!!,,

E52...!!

E52...!!

akhirnya ni hape keluar juga bung!!,,

yup!,,

the long-awaited Nokia E52,, (more…)

Wisata Kota Tua Jakarta :) July 31, 2009

Posted by mbintanghp in interest.
Tags: , , , ,
21 comments

ehm!!,,

hohoho.. akhirnya,, setelah ikut ngomporin orang-orang, dan setelah tertunda selama 2 minggu, jadi juga jalan-jalan ke kota tua jakarta minggu 26 juli kemaren :D bareng-bareng saya daus obbie nur nana anggita bunz gege puthut dilla indra adi muchlis yuris naya,, hohoho sekalian selingan kape, geng stei 06 beraksi kembali =p

.

kotatuatransjakarta

Koridor 1

tentunya, saya ga lupa gadget wajib kalo mo jalan-jalan : kamera!! :D :D
yang bawa kamera selaen saya tu gege, nur, bunz, nana, ama aiponnya anggita,, sayaaaaang sepuluh ribu sayang kamera saya dah modar di tengah-tengah padahal blm juga 100 foto,, gara-gara ke bandung ngga bawa charger T.T

pagi-pagi jam sembilan anak-anak kumpul di halte transjakarta dukuh atas 1,, saya sendiri brangkat dari bandung naek trepel ke sarinah,, thx to ira yang dah jadi guide =p dan thx juga buat nur yang dah ngasih liat peta jalur transjakarta yang langsung mengatasi keparnoan saya bakal nyasar :D
.

.
.

wew.. berhubung saya jam 8 dah nyampe tekape, buku bacaan lupa dibawa, laptop jg g brani buka di tempat umum cem halte, alhasil saya ngelamun dulu sejam dengan sukses  0_0

nah!!
sekarang cerita jalan-jalannya nih,, berhubung banyak foto, dan ada pepatah berkata sebuah gambar lebih baik daripada seribu kata, saya banyakin foto2nya aja yak..hehe…

.

nyampe sana, turun di halte stasiun kota,, buat keluar dari tu halte mesti lewat andergron tanel dulu,, dan juga foto-foto dulu :))

kotatua15

di andergron

kotatua3

sebentar lagi muncul di permukaan nih :D

.
.

target pertama jatuh pada Museum Bank Mandiri, yang kebetulan paling deket dari tempat nongol tanel.. di sini kita mengalami kejadian memilukan…! sungguh suatu tragedi.. (more…)

nikah yuuuu….!!! =p July 29, 2009

Posted by mbintanghp in interest.
Tags: , , ,
2 comments

ehm!!,,

dapet tag aneh dari laras pius ashr.. hayu deh gapapa :D

udah saya post juga..di fesbuk saya..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rules: Once you’ve been tagged, you are supposed to write a note with d wedding plan! =) At the end, choose d people u want to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it’s because I want to know about u! =)..don’t forget to tag it back to me..:P

(To do this, go to “notes” under tabs on your profile page, paste these instructions in the body of the note, type your wedding plan, tag d people (in the right hand corner of the app) then click publish.)

pernikahan

1. how old are you?
21

2. are you single?
yup

3. at what age do you think you’ll get married ?
dunno..but i hope before 28? (probably)

4. do you think you’ll be marrying the person you are with now?
hmmm am i with somebody rite now?

5. if not, who do you want to marry?
again, am i with somebody rite now? T_T

6. who will be your bridesmaid & bestman?
hmmm i’ll ask dipta shiddiq and monik.. well i dont think it would be necessary though..

7. do you want a garden/beach or traditional wedding
hooo.. i still like javanesse/sundanesse style

8. where do you plan to go on honeymoon?
bali, at least..

9. how many guests do you think you’ll invite?
a whole bunch of my family and friends.. if i can afford it off course

10. will that include your exes?
an ‘ex’

11. how many layers of cake do you want?
hundreds? more! :))

12. when do you want to get married, morning or evening?
i prefer night or daytime

13. name the song/tune you’d like to play at your wedding.
hmmm.. d’cinnamon (ku yakin cinta, lovin you, dll),, ten2five also maybe? hehe

14. do you prefer fine dining or just normal spoon&fork?knife?
buffet style..hehe

15. champagne or red wine?
yeah rite..

16. honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
2 or 3 days after the wedding will do

17. money or household items?
household would be useful

18. how many kids would you like to have?
3 children seems interesting? hohoho..

19. will you record your honeymoon in DVD/CD?
yup.. and a big pile of photo :D

20. whose wedding plan would you like to know next?
everyone in here :D